ΑΡΦΑΡΑ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ-ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

ΑΡΦΑΡΑ-ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ-ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2009

Από το Χαμομηλάκι *

Απ΄το χαμομηλάκι :



· Οι δουλειές στο σπίτι και τα χαμομηλάκια μας
· Οι χώροι πρασίνου ευεργετικοί για την ψυχή και το σώμα
· Σώο βρέφος που πέρασε από πάνω του τρένο Τη γλίτωσε με ένα καρούμπαλο μόνο!!
Οι δουλειές στο σπίτι και τα χαμομηλάκια μας
Posted: 17 Oct 2009 11:54 AM PDT

Από τη στιγμή που θα περπατήσει ένα παιδί, μπορεί να κάνει δουλειές στο σπίτι, ανάλογα πάντα με την ηλικία και την ανάπτυξή του. Λίγοι γονείς το συνειδητοποιούν αυτό αλλά η συνεισφορά του παιδιού στο σπίτι είναι σημαντική για την αυτοπεποίθησή του, την αίσθηση αξίας και την ανάπτυξη της υπευθυνότητας.
Μία μαμά έμαθε στο δίχρονο αγοράκι της να μαζεύει τα άπλυτά του. Το παιδί έχει μάθει ότι κάθε φορά που βγάζει τα ρούχα του για να κάνει μπάνιο, πρέπει να τα βάζει στο καλάθι.
Η μαμά του για να το ενθαρρύνει και να κάνει τη διαδικασία πιο διασκεδαστική, του πήρε ένα καλάθι-ρινόκερο, οπόταν κάθε φορά ταΐζει το ρινόκερο. Έτσι δεν μαζέυει τα ρούχα η μαμά από το πάτωμα ή το κρεβάτι. Επιπλέον, μπορούμε να βάλουμε τα παιδιά να βοηθήσουν στην κουζινα. Από το να ανακατέψουν τη ζύμη του κέικ (για τα πιο μικρά) μέχρι να γεμίσουν ή να αδειάσουν το πλυντήριο (τα πιο μεγάλα).
Και βέβαια, η αναγνώριση τη συνεισφοράς είναι σημαντικό κίνητρο για να συνεχίσει το παιδί να ανταποκρίνεται στις υποχρεώσεις του.
Μεγαλώνοντας θα μπορεί να βοηθά πιο ουσιαστικά και να διατηρεί τα πράγματά του και το δωμάτιό του σε κάλη κατάσταση. Προσοχή όμως: δεν ψάχνουμε το τέλειο. Κανένα παιδικό δωμάτιο δεν είναι άψογα τακτοποιημένο, όπως άλλωστε συμβαίνει με τα δωμάτια των ενηλίκων.
Σκοπός μας πρέπει να είναι να μάθει το παιδί να διαχειρίζεται τα πράγματά του, να σέβεται τα πράγματα και τον χώρο των άλλων, να βοηθά στην καλή κατάσταση των κοινόχρηστων χώρων και τελικά να αισθάνεται άξιο και υπεύθυνο.Πριν μερικά χρόνια μία μαμά ήρθε να ζητήσει βοήθεια για να χειριστεί την αντιδραστικότητα του γιού της (8 ετών τότε). Το πρώτο παράδειγμα που ανέφερε ήταν ότι πριν λίγες μέρες το παιδί ζήτησε να τη βοηθήσει στο ξεσκόνισμα.
Εκείνη δέχτηκε αλλά του έλεγε συνεχώς πώς να το κάνει μέχρι που στο τέλος το παιδί πέταξε το ξεσκονόπανο και έφυγε από το σαλόνι. Όταν κάποιος σου λέει συνέχεια ότι δεν κάνεις κάτι καλά, τότε γιατί να συνεχίσεις να το κάνεις; Αυτό δεν είναι αντιδραστικότητα, είναι απογοήτευση από τη μεριά του παιδιού.
Έπειτα, αφού η μαμά ξεσκόνισε της ζήτησε να βάλει τα πράγματα πίσω στα τραπεζάκια και τα ράφια. Τα τακτοποίησε όπως τα ήθελε εκείνος και όπως του άρεσαν. Η μαμά βλέποντας τα βάζα και τα τασάκια της διαφορετικά βαλμένα σκέφτηκε ότι το παιδί της ήταν επαναστάτης και ήθελε να πάει ενάντια στο κατεστημένο!!! Το μάλωσε για την πρωτοβουλία που πήρε (φυσικά η μαμά δεν το είδε σαν πρωτοβουλία αλλά σαν επανάσταση) και τα τα έβαλε ξανά όπως εκείνη τα είχε πριν.
Το παιδί δεν ζήτησε να βοηθήσει ξανά. Όλα αυτά δεν είναι δείγματα αντιδραστικότητας. Είναι οι υπερβολές μιας μαμάς που θέλει το σπίτι της άψογο και δεν αφήνει στο παιδί χώρο να συνεισφέρει.
Κανένα παιδί δεν θα ξεσκονίσει τέλεια ή δεν θα στρώσει το κρεβάτι του όπως ακριβώς θα το θέλαμε. Όλα όμως τα παιδιά χαίρονται όταν αναγνωρίζουμε την προσπάθειά τους και θέλουν να προσπαθήσουν περισσότερο. Από ένα τέλεια στρωμένο κρεβάτι, μεγαλύτερη αξία έχει ένα χαρούμενο παιδί. Και αν σκέφετστε τι θα πει ο κόσμος, σας διαβεβαιώνω ότι μετά από λίγο καιρό, κανείς δεν θυμάται αν ήταν καλοσκουπισμένο το πάτωμα.
Αυτό που αφήνουν πίσω μας δεν είναι γυαλισμένα μάρμαρα αλλά συναισθηματικά υγιείς ανθρώπους. Και αυτό ξεκινάει ακόμα και από το καλάθι με τα άπλυτα.
Αναρτήθηκε από Φανή στο trelamenoigoneis

Οι χώροι πρασίνου ευεργετικοί για την ψυχή και το σώμα
Posted: 17 Oct 2009 11:28 AM PDT
Η μεγαλύτερη επίδραση του «πράσινου» όμως καταγράφηκε στη συχνότητα εμφάνισης των αγχωδών διαταραχών και της κατάθλιψης.
Η θετική επίδραση ήταν μεγαλύτερη στον ψυχισμό των παιδιών ηλικίας κάτω των 12 ετών, καθώς φάνηκε ότι όσα κατοικούσαν κοντά σε χώρους πρασίνου είχαν 21% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη.


Μια ακόμη επιστημονική μελέτη διαπιστώνει ότι όσο πιο κοντά στη φύση ή σε χώρους πρασίνου ζούμε, τόσο καλύτερη υγεία και ιδιαίτερα ψυχική έχουμε.
Ερευνητική ομάδα από το Ιατρικό Κέντρο του Πανεπιστημίου VU στο Άμστερνταμ, μελέτησε τους φακέλους υγείας 350.000 ατόμων που ζούσαν στην Ολλανδία. Στη μελέτη συμμετείχαν μόνον όσοι είχαν εγγραφεί στο μητρώο 195 οικογενειακών ιατρών για διάστημα μεγαλύτερο του ενός έτους, καθώς οι ερευνητές θεώρησαν ότι οι επιδράσεις που έχει το περιβάλλον στην υγεία των ανθρώπων γίνονται ορατές τουλάχιστον μετά από 12 μήνες.
Βάσει της περιοχής που διέμεναν, οι επιστήμονες υπολόγισαν το ποσοστό που καταλάμβαναν οι χώροι πρασίνου σε ακτίνα ενός και τριών χιλιομέτρων.
Κατά μέσο όρο, οι χώροι πρασίνου καταλάμβαναν το 42% της κατοικημένης περιοχής σε ακτίνα ενός χιλιομέτρου και σχεδόν το 61% σε απόσταση τριών χιλιομέτρων από τα σπίτια των εθελοντών και επιχείρησαν να αξιολογήσουν την επίδραση που είχε το περιβάλλον στην συχνότητα εμφάνισης 24 παθήσεων.
Για τις περισσότερες σωματικές και ψυχικές παθήσεις η επίδραση ήταν θετική για όσους κατοικούσαν σε περιοχές όπου υπήρχε πράσινο σε απόσταση ενός χιλιομέτρου.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της μελέτης, όσοι κατοικούσαν κοντά σε χώρους πρασίνου είχαν μειωμένα ποσοστά εμφάνισης στεφανιαίας νόσου, σακχαρώδους διαβήτη, κατάθλιψης, άγχους, λοιμώξεων του αναπνευστικού και άσθματος, ημικρανίας, ιλίγγου, λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος και παθήσεων του στομάχου, του λαιμού, της πλάτης, του χεριού και των καρπών.
Η μεγαλύτερη επίδραση του «πράσινου» όμως καταγράφηκε στη συχνότητα εμφάνισης των αγχωδών διαταραχών και της κατάθλιψης.
Συγκεκριμένα, το ποσοστό των εθελοντών που είχαν αγχώδεις διαταραχές και ζούσαν σε περιοχές όπου οι χώροι πρασίνου καταλάμβαναν το 10% σε απόσταση ενός χιλιομέτρου ήταν 26 τοις χιλίοις.
Το αντίστοιχο ποσοστό για όσους κατοικούσαν σε περιοχές όπου οι χώροι πρασίνου καταλάμβαναν το 90% ήταν 18 τοις χιλίοις.
Όσον αφορά στην κατάθλιψη, οι 24 από τους 1.000 εθελοντές που ζούσαν κοντά σε χώρους πρασίνου εμφάνισαν τη νόσο. Το αντίστοιχο ποσοστό για τους κατοίκους περιοχών που στερούνταν πρασίνου ήταν 32 τοις χιλίοις.
Η θετική επίδραση ήταν μεγαλύτερη στον ψυχισμό των παιδιών ηλικίας κάτω των 12 ετών, καθώς φάνηκε ότι όσα κατοικούσαν κοντά σε χώρους πρασίνου είχαν 21% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν κατάθλιψη.
Ένα αναπάντεχο συμπέρασμα της μελέτης ήταν ότι οι χώροι πρασίνου δεν φάνηκε να επηρεάζουν θετικά τα επίπεδα της αρτηριακής πίεσης.
Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι άνθρωποι που ζουν κοντά σε χώρους πρασίνου ενδεχομένως αντιμετωπίζουν πιο αποτελεσματικά το άγχος ενώ έχουν περισσότερες ευκαιρίες για κοινωνικές επαφές.
Τα αποτελέσματα της μελέτης δημοσιεύονται στην επιστημονική επιθεώρηση Journal of Epidemiology and Community Health.
Δημοσίευση: 16-10-2009
Επιμέλεια: Γιάννης Δεβετζόγλου
από το πράσινο χαμομηλάκι

Σώο βρέφος που πέρασε από πάνω του τρένο Τη γλίτωσε με ένα καρούμπαλο μόνο!!
Posted: 17 Oct 2009 04:51 AM PDT
Ένα βρέφος έξι μηνών, του οποίου το καρότσι έπεσε στις σιδηροδρομικές γραμμές στη Μελβούρνη, δευτερόλεπτα πριν περάσει το τρένο από πάνω του, επέζησε χωρίς σοβαρούς τραυματισμούς.
Πανικόβλητη η μητέρα, είδε το καρότσι να φεύγει από τα χέρια της και να πέφτει στις γραμμές του τρένου και λίγες στιγμές αργότερα το τρένο να σταματάει στο σταθμό, πάνω από το μωρό.
Το βρέφος επέζησε με μόλις ένα μικρό χτύπημα στο κεφάλι και νοσηλεύεται στο νοσοκομείο σε σταθερή κατάσταση.
ΔΗΜΟΣΙΕΥΘΗΚΕ: Παρασκευή 16 Οκτωβρίου 2009 .-




** Τα video που μπορούμε να δούμε σήμερα με ένα αριστερό κλικ του ποντικιού … 1000 video διαδοχικά :
(1).- Προς λήξη η απεργία στον ΟΛΠ;

** ΑΠΟ ΤΟ ΧΑΜΟΜΗΛΑΚΙ ακούμε , διαβάζουμε , μαθαίνουμε , ενημερωνόμαστε :

· Γνωριμία με τις ικανότητες του μωρού Understanding your Baby’s Abilities
· 24 εκατομμύρια παιδιά χωρίς εμβόλια
· Ειδικοί παιδαγωγοί για τα... άτακτα Πατρινόπουλα

Γνωριμία με τις ικανότητες του μωρού Understanding your Baby’s Abilities
Posted: 22 Oct 2009 01:42 PM PDT


Όταν το μωρό, αντικείμενο επιθυμίας των γονιών του, έρχεται στον κόσμο κι από πλάσμα της φαντασίας τους γίνεται πια υπαρκτό πρόσωπο, φέρνει στους γονείς του συγκίνηση, αγάπη, περηφάνια αλλά και αμηχανία, φόβο, αμφιβολία και αποθάρρυνση.
Understanding your Baby’s Abilities
Οι γονείς γνωρίζουν ότι ο πρώτος χρόνος της ζωής του παιδιού είναι θεμέλιο για τη μελλοντική του εξέλιξη και αγωνιούν αν όλα θα εξελιχθούν ομαλά. Συνέχεια ελέγχουν αν όλα είναι εντάξει με το μωρό τους και τρομοκρατούνται με το παραμικρό σημάδι που θεωρούν μη φυσιολογικό. Η γνώση, μπορεί να τους βοηθήσεινα μειώσουν το άγχος τους και να πάρουν μεγαλύτερη ευχαρίστηση από πρωτόγνωρες εμπειρίες που βιώνουν με τα μωρά τους.
Η επιστημονική μελέτη για την ψυχοκινητική εξέλιξη του παιδιού κατά τον πρώτο χρόνο της ζωής του και κατά τη δημιουργία των πρώτων σχέσεων με το περιβάλλον φέρνει στο φως ολοένα και καινούρια στοιχεία.
Αυτά έχουν κυρίως ανατρέψει την εικόνα του μωρού σαν παθητικό πλάσμα, πουείναι ικανό μόνο να δέχεται της μητρικές φροντίδες, που δεν αντιλαμβάνεται τον κόσμο γύρω του και που δεν αλληλεπιδρά με αυτόν. Τώρα γνωρίζουμε για τις πρόωρες αισθητηριακές ικανότητες του μωρού, που του δίνουν τη δυνατότητα της
ενεργητικής επικοινωνίας με τη μητέρα.
Επίσης, έχουν ανατραπεί και οι αντιλήψεις σχετικά με τον ρόλο της μητέρας.
Αυτός δεν περιορίζεται μόνο στην παροχή φροντίδας αλλά και στην ικανότητά της να
αντιλαμβάνεται και να απαντά στα μηνύματα του μωρού της. Η μητέρα καθρεφτίζει
το μωρό της αλλά και καθρεφτίζεται σε αυτό.
Αυτά τα νεότερα δεδομένα θα αποπειραθώ στη συνέχεια να σκιαγραφήσω.

Όραση
Υπάρχουν ενδείξεις ότι το έμβρυο αντιδρά όταν ρίξουμε δυνατό φως στην κοιλιά
της μητέρας του.
Τα νεογέννητα ελκύονται κυρίως από οπτικά ερεθίσματα που μοιάζουν με
ανθρώπινο πρόσωπο. Οι μητέρες υποστηρίζουν συχνά ότι το νεογέννητο τις κοιτάει
και έχουν δίκιο. Άλλωστε το κράτημα και το χάϊδεμα του μωρού είναι ακριβώς τα
ερεθίσματα που προκαλούν το άνοιγμα των ματιών του νεογέννητου. Αυτή η ικανότητα για οπτική επαφή είναι κεφαλαιώδους σημασίας για την ανάπτυξη
συναισθηματικού δεσμού με τη μητέρα. Η μητέρα αισθάνεται πιο κοντά στο βρέφοςτης όταν την κοιτάει και επικοινωνεί πιο εύκολα μαζί του.
Από νωρίς μπορεί ένα μωρό να παρακολουθεί ένα αντικείμενο, κυρίως όταν είναι ζωηρού χρώματος, κινείται σε μικρή απόσταση, με μικρή ταχύτητα και ακολουθεί απλή πορεία. Βέβαια στην αρχή αυτό το κατορθώνει για σύντομο χρονικό διάστημα.
Επιπλέον το βρέφος από την τέταρτη κιόλας μέρα μπορεί να αναγνωρίσει τη μητέρα του, όμως βασίζεται κυρίως στο περίγραμμα του προσώπου κι όχι στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά. Γι’ αυτό πολλά βρέφη δυσανασχετούν όταν η μητέρα αλλάζει δραστικά το χτένισμά της.
Στα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της μητέρας εστιάζονται όταν φτάσουν την ηλικία
περίπου των δύο με τεσσάρων μηνών. Σε αυτή την περίοδο η σωματική ωρίμανση και
η ψυχική ανάπτυξη θα επιτρέψουν στο βρέφος να χαμογελά όχι αντανακλαστικά,
αλλά σαν μία συναισθηματική απάντηση, κυρίως στη μητέρα του. Το χαμόγελο έχει
τεράστια σημασία για την ψυχική εξέλιξη του παιδιού και για την ανάπτυξη επαφής
και επικοινωνίας με το περιβάλλον του.

Ακοή
Τα έμβρυα από την εικοστή έκτη κιόλας εβδομάδα της κύησης όχι μόνο αντιδρούν
στα ηχητικά ερεθίσματα αλλά μπορούν να ξεχωρίζουν ήχους διαφορετικής
συχνότητας. Το έμβρυο είναι εκτεθειμένο κυρίως στη φωνή της μητέρας του, αλλά
και του πατέρα του και αυτό καθορίζει την αντίδραση των νεογέννητων στην
ανθρώπινη φωνή.
Οι νέες μητέρες θεωρούν ότι το μωρό αναγνωρίζει τη φωνή της από τις πρώτες
μέρες της ζωής του καθώς σταματά να κλαίει και γυρίζει το κεφάλι προς την
κατεύθυνσή τους, όταν εκείνες μιλάνε. Αυτό έχει πια αποδειχτεί.
Το μωρό δείχνει προτίμηση στην γυναικεία φωνή και προσελκύεται κυρίως από τα
μελωδικά χαρακτηρίστηκα του λόγου, γι’ αυτό τα νανουρίσματα το ηρεμούν.
Το νεογέννητο τέλος στρέφει το κεφάλι του προς την κατεύθυνση μίας ηχητικής
πηγής. Όταν πάει να κοιμηθεί, ένας ήχος προκαλεί το άνοιγμα των ματιών του και
ένας συνεχής ήχος μπορεί να σταματήσει το κλάμα του.
Όσφρηση
Από την ηλικία των δύο ημερών, τα νεογέννητα έχουν οσφρητικές ικανότητες που
τους βοηθάνε στην αναζήτηση του μητρικού στήθους. Αυτό μας οδηγεί στο
συμπέρασμα ότι η όσφρηση παίζει σημαντικότερο ρόλο για το νεογέννητο απ’ ότι για
το παιδί ή τον ενήλικα.
Από τις πρώτες μέρες της ζωής μπορούν να ξεχωρίζουν δύο μυρωδιές, έστω κι αν
μοιάζουν μεταξύ τους. Επιπλέον αντιλαμβάνονται δυσάρεστες μυρωδιές όπως ο
ενήλικας και αντιδρούν σε αυτές με ανάλογο τρόπο, κυρίως με γκριμάτσες του
προσώπου.-



Γεύση
Φαίνεται ότι και το έμβρυο αντιλαμβάνεται τη γλυκιά γεύση, όπως φανερώνεται
από την μεγαλύτερη ποσότητα του αμνιακού υγρού που καταπίνει όταν αυτό έχει
γλυκιά γεύση. Επίσης το νεογέννητο αυξάνει το πιπίλισμα όταν του δίνεται
ζαχαρόνερο σε σχέση με το σκέτο νερό. Ακόμη, μέχρι την ηλικία των έξι μηνών, το
μωρό αναπτύσσει μία αντανακλαστική αντίδραση των μυών της περιοχής του
προσώπου, διαφορετική για κάθε γευστικό ερέθισμα, που είναι ίδια για όλα τα μωρά.
Μετά τον έκτο μήνα η απάντηση αυτή αρχίζει να διαφοροποιείται και να μην είναι
πια αυτόματη. Το ίδιο συμβαίνει και εκ μέρους του περιβάλλοντος και έτσι αρχίζει
μια σημαντική αλληλεπίδραση ανάμεσα στο μωρό και στα πρόσωπα που το
φροντίζουν, που παίζει σημαντικό ρόλο, στη καθοριστική για τη ζωή, λειτουργία της
διατροφής. Είναι ένα από τα παραδείγματα, που μια αρχικά βιολογική αντίδραση
γίνεται η βάση για την έκφραση των συναισθημάτων και την ανάπτυξη
συναισθηματικής σχέσης και αλληλεπίδρασης με τους άλλους.-



Κινητικές και φωνητικές ικανότητες
Η φυσιολογική εξέλιξη χαρακτηρίζεται πάντα από την προοδευτική
αντικατάσταση των στοιχείων του προηγούμενου σταδίου από τα νέα στοιχεία του
επόμενου. Έτσι το πότε εμφανίζεται μια αντίδραση ή μια συμπεριφορά, είναι κρίσιμο
για να μπορέσουμε να διαπιστώσουμε αν είναι φυσιολογική, όπως και το αν
εξαφανίζεται στο χρόνο που πρέπει. Βέβαια κάθε παιδί αναπτύσσεται με το δικό του
τρόπο και αυτό σημαίνει ότι τα χρονοδιαγράμματα είναι σχετικά. Η ψυχοκινητική
ανάπτυξη αποτελεί μια συνεχή μεταμόρφωση που συντελείται μπροστά στα μάτια
μας. Σε καμιά άλλη περίοδο της ζωής δεν ακολουθεί τόσο γρήγορους ρυθμούς. Στους
δυο με τρεις πρώτους μήνες της ζωής εμφανίζονται αρχαϊκά αντανακλαστικά και
μετά εξαφανίζονται. Ανάμεσα σε αυτά ξεχωρίζει για την σημασία που έχει για την
επιβίωση, το αντανακλαστικό του θηλασμού.
Το μόνο στοιχειώδες συναίσθημα που μπορούμε να παρατηρήσουμε αμέσως μετά
την γέννηση και τις πρώτες μέρες της ζωής, είναι αυτό της δυσαρέσκειας. Το
αντίθετό του δεν είναι η ευχαρίστηση αλλά η γαλήνη. Σε αυτήν τη κατάσταση
βρίσκεται την περισσότερη ώρα και συνήθως κοιμάται 19 ώρες το 24ωρο. Μεταξύ
του ύπνου και της πλήρους εγρήγορσης, που εκδηλώνεται με κραυγές, διάχυτη
κινητικότητα ή ζωηρό θηλασμό μπορεί να εμφανίζονται πλήθος ενδιάμεσων
καταστάσεων.
Η κραυγή του νεογέννητου πυροδοτεί τη μητρική αντίδραση με άμεσο τρόπο, σαν
βιολογική απάντηση. Η μητέρα είναι ικανή διαισθητικά να ξεχωρίσει και να
αντιδράσει διαφορετικά στους διαφορετικούς τύπους κραυγών, όπως η κραυγή του
πόνου, που προκαλεί μια άμεση απάντηση από τη μητέρα, που τρέχει να βοηθήσει το
παιδί της χωρίς καθυστέρηση. Μια μητέρα που είναι σε επαφή με το παιδί της,
μαθαίνει να αναγνωρίζει τις κραυγές του μέσα σε 48 ώρες.
Επίσης από τη δεύτερη με τρίτη εβδομάδα της ζωής αρχίζουν να εμφανίζονται
ήχοι και κινήσεις μίμησης, όπως όταν το μωρό βγάζει την γλώσσα μετά από
παρότρυνση του ενήλικα. Αυτό φανερώνει ότι το μωρό έχει ήδη αρχίσει να
αναπτύσσει καταπληκτικές αντιληπτικές και συνδυαστικές ικανότητες ώστε να
μπορεί μέσω της όρασης κυρίως να ενσωματώνει καινούριες συμπεριφορές.
Ικανότητες επικοινωνίας
Ένα μωρό δυο με τριών εβδομάδων αντιδρά διαφορετικά ανάλογα με το αν
παρουσιάζεται μπροστά του ένα οποιοδήποτε αντικείμενο, η μητέρα του ή ένας
άγνωστος ενήλικος. Όταν πρόκειται για ένα αντικείμενο, το μωρό στρέφει την
προσοχή του προς αυτό, συχνά και τα χέρια και τα πόδια του. Για ένα σύντομο
διάστημα το εξερευνά και αντιλαμβάνεται , στο μέτρο των δυνατοτήτων του, την
περιορισμένη ποσότητα πληροφοριών που το αντικείμενο περιέχει. Αυτή την
κατάσταση έντονης προσοχής διαδέχεται μια απότομη αποστροφή του βλέμματος.
Αντίθετα η πολυπλοκότητα της κοινωνικής επαφής, δεν μπορεί να γίνει αντιληπτή
από το μωρό παρά με ένα τρόπο κυκλικό που περιλαμβάνει φάσεις ηρεμίας. Στη
σχέση με τη μαμά του το μωρό δεν είναι απλώς δέκτης φροντίδων, αλλά συμμετέχει
στην αλληλεπίδραση και σαν ρυθμιστής της σχέσης. Η μητέρα αντιλαμβάνεται
διαισθητικά την ανάγκη του παιδιού της και αρχίζει ένας διάλογος μεταξύ τους, με
αγγίγματα, κοιτάγματα και φωνούλες, που βάζει τα θεμέλια των συναισθηματικών
δεσμών. Η δυσφορία του μωρού είναι μεγάλη όταν η μητέρα του δεν ανταποκρίνεται
κατάλληλα, αλλά και οι μητέρες δεν αντέχουν για πολύ να μην το κάνουν. Όπως
έδειξε ένα σχετικό πείραμα, δεν άντεχαν να παραμείνουν αδιάφορες στις προσπάθειες
του μωρού τους να προκαλέσει την συνηθισμένη τους ανταπόκριση, πάνω από τρία
λεπτά.-



Οι ανταλλαγές με τα άλλα βρέφη αρχίζουν κιόλας από το μαιευτήριο.

Παρατηρούμε ότι οι κραυγές του ενός δείχνουν να απαντούν στις κραυγές του άλλου.
Από τον τρίτο μήνα δύο βρέφη που τοποθετούνται το ένα δίπλα στο άλλο δείχνουν να
συντονίζονται μεταξύ τους. Οι κραυγές του ενός τραβούν την προσοχή του άλλου, το
οποίο στην συνέχεια απαντά με κραυγές ή αγγίγματα.
Όπως κατά την διάρκεια της εγκυμοσύνης δεν μπορούμε να σκεφτούμε ένα
έμβρυο αυθύπαρκτο, παρά μόνο μαζί με την γυναίκα που το έχει μέσα της και θα το
φέρει στη ζωή, έτσι και όταν γεννιέται το μωρό με κανένα τρόπο δεν μπορούμε να το
δούμε ξεχωριστά από τη μητέρα του. Μέσα στην αγκαλιά της θα γεννηθεί το
κοινωνικό ανθρώπινο ον, ικανό να αναπτύσσει συναισθηματικούς δεσμούς.
Το ίδιο το νεογέννητο δεν έχει κανένα λόγο να συνειδητοποιήσει ότι το γάλα δεν
εμφανίζεται επειδή το επιθύμησε και ότι η μαμά δεν είναι ένα μαζί του, όπως ο
πλακούντας που το έτρεφε. Θα καταλάβει ότι είναι ξεχωριστό σιγά-σιγά, επειδή η
μαμά του όσο και να προσπαθεί δεν είναι δυνατόν να απαντά πάντα ακαριαία. 2εν θα
ξυπνήσει αμέσως μόλις πεινάσει το μωρό, κάτι θα της αποσπάσει την προσοχή, όπως
το κουδούνι της πόρτας και θα σταματήσει για λίγο να ανταποκρίνεται. Έτσι το μωρό
αρχίζει να την αντιλαμβάνεται σαν κάτι ξεχωριστό από αυτό γύρω στους έξι μήνες.
Αυτή η συνειδητοποίηση συμβαδίζει με την απαρχή των ικανοτήτων του μωρού για
προσαρμογή στο περιβάλλον. Για αυτό δεν πρέπει να φοβόμαστε ότι μέχρι τότε είναι
δυνατόν να κακομάθουμε το παιδί μας, όταν στην αρχή της ζωής του, του
προσφέρουμε όσο περισσότερη ανακούφιση μπορούμε, με το να το παίρνουμε στην
αγκαλιά μας. Αντίθετα αυτό το αίσθημα της σιγουριάς που έτσι θα ριζώσει μέσα του,
θα είναι αυτό που μεγαλώνοντας θα του δώσει κουράγιο να εξερευνήσει τον κόσμο
και να γίνει ανεξάρτητο.

Πολύ σημαντικό ρόλο στο μεγάλωμα του παιδιού, παίζει και ο πατέρας.-

Στις μέρες μας όλο και συχνότερα παίρνει από την αρχή ενεργό μέρος στην φροντίδα του μωρού άμεσα και όχι μόνο μέσω της συμπαράστασης και φροντίδας προς την γυναίκα του.
Κάποιες φορές μπορεί ακόμη και να είναι αυτός το πρωταρχικό πρόσωπο φροντίδας
για το μωρό του. Τα μωρά γνωρίζουν ήδη τη φωνή του μπαμπά τους και ηρεμούν
στην αγκαλιά του. Βέβαια η συμμετοχή του γίνεται πιο ενεργή όσο το μωρό
μεγαλώνει. Αποδεικνύεται ότι τα παιδιά που ο πατέρας τους συμμετείχε ενεργά στο
μεγάλωμά τους είναι πιο σίγουρα με τη σεξουαλική τους ταυτότητα και
διαχειρίζονται καλύτερα τα δύσκολα συναισθήματα όπως τον θυμό και τις σχέσεις με
συνομηλίκους.
Το μεγάλωμα ενός νέου ανθρώπου είναι σαν τα επικίνδυνα σπορ. Συχνά νιώθουμε
ότι μας φτάνει στα όρια των δυνατοτήτων μας όμως και οι συγκινήσεις που μας
χαρίζει είναι ασύγκριτες. Αρκεί να έχουμε καλή προετοιμασία και συνεργασία,
κουράγιο να αναγνωρίζουμε τα λάθη και τις ελλείψεις μας και να μη φοβόμαστε το
άγνωστο. Η αγάπη και το χιούμορ είναι οι πιο πολύτιμοι οδηγοί.

Μπουρνιά Μάρθα, Παιδοψυχίατρος.

24 εκατομμύρια παιδιά χωρίς εμβόλια
Posted: 22 Oct 2009 04:34 AM PDT
Πέμπτη 22 Οκτωβρίου 2009

ΟΥΑΣΙΓΚΤΟΝ: Περίπου 24 εκατ. παιδιά σε φτωχές χώρες εξακολουθούν να μην έχουν πρόσβαση σε εμβόλια, μολονότι παγκοσμίως ο αριθμός των παιδιών που εμβολιάστηκαν πέρυσι έφτασε σε επίπεδα ρεκόρ, δείχνει έκθεση του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, της UΝΙCΕF και της Παγκόσμιας Τράπεζας, η οποία δόθηκε χθες στη δημοσιότητα στις ΗΠΑ. Οι τρεις οργανώσεις χαιρέτισαν το γεγονός ότι το 2008 περίπου 106 εκατομμύρια παιδιά εμβολιάστηκαν κατά των βασικών παιδικών ασθενειών.

Ειδικοί παιδαγωγοί για τα... άτακτα Πατρινόπουλα
Posted: 22 Oct 2009 01:25 AM PDT
Έρχονται στο σπίτι και παρέχουν συμβουλές στους γονείς για το πώς θα αντιμετωπίζουν προβλήματα συμπεριφοράς των παιδιών. Υπηρεσία που εφαρμόζεται για πρώτη φορά
Εχετε πρόβλημα με τη συμπεριφορά των παιδιών σας; Δεν μπορείτε από μόνη σας να τα βοηθήσετε; Τότε τηλεφωνήστε στον Δήμο της Πάτρας και ένας παιδαγωγός θα έρθει κατευθείαν στο σπίτι σας.
Πρόκειται για μία νέα υπηρεσία του Δήμου Πατρέων που εφαρμόζεται για πρώτη φορά στην Ελλάδα και έρχεται να βοηθήσει τους γονείς που κατοικούν στην αχαϊκή πρωτεύουσα. Ετσι ο Δήμος διαθέτει από χθες «νταντάδες» για τα... άτακτα Πατρινόπουλα.
Πιο συγκεκριμένα, όταν μία οικογένεια χρειάζεται βοήθεια, θα μπορεί να απευθύνεται στην κοινωνική υπηρεσία της δημοτικής αρχής.
Οι ειδικοί παιδαγωγοί που θα υπάρχουν εκεί, θα κάνουν επίσκεψη κατ οίκον στις οικογένειες και θα συζητούν και με τα παιδιά και με τους γονείς τους.
Οπως επεσήμανε ο δήμαρχος της Πάτρας, Ανδρέας Φούρας: «Η δημοτική αρχή έχει σχεδιάσει μία σειρά νέων καινοτόμων κοινωνικών δράσεων, οι οποίες προσεγγίζουν άμεσα την καθημερινότητα των δημοτών.
Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η νέα υπηρεσία "Παιδαγωγός στο Σπίτι". Θα παρέχει συμβουλευτικές υπηρεσίες στην οικογένεια, μέσα στον χώρο της και θα προτείνει πρακτικές ώστε να ξεπερνιούνται οι δυσκολίες που υπάρχουν στις συμπεριφορές των παιδιών. Με άλλα λόγια, θα είναι μία νταντά, την οποία θα καλούν οι γονείς και θα ζητούν τη βοήθειά της, για να τους δώσει πρακτικές συμβουλές στο πώς να διαχειριστούν τα παιδιά τους».
Το πρόγραμμαΗ ιδέα ανήκει στον αντιδήμαρχο Κοινωνικής Πολιτικής της Πάτρας Αμπετ Χασμάν. Ο αντιδήμαρχος παρουσίασε τις λεπτομέρειες του προγράμματος μαζί με τον πρόεδρο του Δημοτικού Οργανισμού Υγείας - Πρόνοιας Αντώνη Χαροκόπο, την ψυχολόγο Ολγα Δημητροπούλου και τις παιδαγωγούς Χαρά Ταμβάκη και Αννα Κρεμανταλά.
Στόχοι της παρέμβασης αυτής είναι, σύμφωνα με τον κ. Αμπετ Χασμάν, οι εξής:
· Η εξομάλυνση των συγκρούσεων των γονέων με τα παιδιά και των αδελφών μεταξύ τους.
· Η ανάδειξη εναλλακτικών τρόπων που διευκολύνουν την επικοινωνία και τη διαχείριση της συμπεριφοράς των παιδιών.
· Η οριοθέτηση των παιδιών και η εκπαίδευση σε εξειδικευμένα θέματα, όπως ύπνος, διατροφή, ατομική φροντίδα, ασφάλεια κ.λπ.
Οι στόχοι θα εξειδικεύονται σε κάθε οικογένεια, με βάση τα αιτήματα και τις δυσκολίες που αναγνωρίζονται από την παιδαγωγό.
Οι ενδιαφερόμενοι τα παιδιά των οποίων είναι ηλικίας 4 έως 8 χρόνων, μπορούν να καλούν στα τηλέφωνα 2610-390.962-3 από τις 10 το πρωί έως τις 12 το μεσημέρι. Ειδικευμένος επιστήμονας θα επισκέπτεται την οικογένεια και θα παρεμβαίνει συμβουλευτικά για την καλύτερη αντιμετώπιση των παιδιών στην ανάπτυξή τους.
Για την επιλογή μιας οικογένειας και την ένταξή της στο πρόγραμμα τα κριτήρια θα είναι καθαρά επιστημονικά.

ΛΙΝΑ ΜΠΑΣΤΑ

ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ ΑΓΩΝΙΣΤΩΝ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΤΟΥ ΕΛ ΑΛΑΜΕΪΝ ΣΤΗΝ ΑΘΜ
Την 23η Οκτωβρίου ε.ε. η ΑΘΜ ο Πάπας και Πατριάρχης Αλεξανδρείας και πάσης Αφρικής κ.κ.Θεόδωρος Βʼ εδέχθη στην Πατριαρχική Καθέδρα πολυπληθή ομάδα των αγωνιστών της μάχης του Ελ Αλαμέιν, υπό τον Ενδοξ.Υποστράτηγο κ.Στυλιανό Ντόγαρη, Διευθυντή Εφέδρων Πολεμιστών Αγωνιστών Θυμάτων και Αναπήρων (ΔΕΠΑΘΑ), οι οποίοι επισκέπτονται την Αίγυπτο στα πλαίσια των επετειακών εκδηλώσεων της μάχης.
Προσφωνών την ΑΘΜ ο Υποστράτηγος κ.Ντόγαρης εξήρε την ιεραποστολική δράση της Αλεξανδρινής Εκκλησίας και του Σεπτού της Προκαθημένου, προς τον Οποίο προσέφερε το έμβλημα της ΔΕΠΑΘΑ.
Κατά την αντιφώνησή του ο Μακαριώτατος ανεφέρθη στο επίπονο έργο της διακονίας των εμπεριστάτων αφρικανών αδελφών και εξέφρασε την ευγνωμοσύνη Του προς τις ελληνικές ένοπλες δυνάμεις οι οποίες πάντοτε στηρίζουν παντοιοτρόπως το έργο αυτό, ως και προς τον Εξοχ.Πρόεδρο της Αιγύπτου κ.Χόσνυ Μουμπάρακ για την προστασία και τις διευκολύνσεις προς το παλαίφατο Πατριαρχείο. Κατακλείων απένειμε τιμητική διάκριση προς τον κ.Υποστράτηγο.
Τους παλαιμάχους αγωνιστές συνώδευαν ο Αιδεσιμολ. Πρωτοπρ. κ.Γεώργιος Αποστολακίδης, Διευθυντής Θρησκευτικού ΓΕΕΘΑ και ο Πλοίαρχος Π.Ν.κ.Π.Παστουσέας, Ακόλουθος Άμυνας της Ελληνικής Πρεσβείας στην Αίγυπτο.
Αρχιμ.Παντελεήμων Αράθυμος

** Ψυχή βαθιά
Το τρέιλερ της επερχόμενης πολυσυζητημένης ταινίας του Παντελή Βούλγαρη.
Τα σπορ σε εικόνες
Τα καλύτερα αθλητικά στιγμιότυπα της εβδομάδας!
Ζαγοροχώρια
Τα 46 χωριά που κλέβουν την παράσταση!

Γάμοι στα κρυφά
Ποιοι κράτησαν τον γάμο τους μυστικό από τους παπαράτσι;
H ώρα του παιδιού!
Κάντε το δικό σας ρεκόρ και μπείτε στη λίστα των κορυφαίων

~*

Παιδιά της Αιθιοπίας στα χέρια των μάγων & προληπτικών ..
Hi Stamatios,
Xrhstos confirmed you as a friend on Facebook.


Xrhstos Miggiros
Here are some of Xrhstos's friends you might know:

Djxaris VasilagosAdd as Friend

Fotis SkorpideasAdd as Friend

Akis PolyxronopoulosAdd as Friend

DjAkis AkisAdd as Friend

Dimitris RallisAdd as Friend

Dwra GiakoustidiAdd as Friend

Thanks,The Facebook Team
To view Xrhstos's profile:
Login
To view Xrhstos's profile or write on his Wall, follow this link:
http://www.facebook.com/n/?profile.php&id=1377867032&mid=1450ae4G3dd6e022G9c7ea1G1b

Hi Stamatios,
Nikos confirmed you as a friend on Facebook.

Nikos Karakitsos

Here are some of Nikos's friends you might know:
Vicky ChristopoulouAdd as Friend

Dionisis DimopoulosAdd as Friend

Elpida SavvaAdd as Friend

Sophia KalantzakouAdd as Friend

Bilal GünAdd as Friend

Mehmet KaplanAdd as Friend

ΠΟΛΕΜΟΣ και συνέπειες ..

Thanks,The Facebook Team
To view Nikos's profile:
Login
To view Nikos's profile or write on his Wall, follow this link:
http://www.facebook.com/n/?profile.php&id=1012276696&mid=14500d7G3dd6e022G9c76ceG1b

εκδρομές..στη φύση ....

** Γειά σου stamos1- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ο active σου έστειλε το παρακάτω μήνυμα στον πίνακα σου- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
Geia sou Stamati...na eisai kala file- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Για να απαντήσεις στο μήνυμα του ακολούθα τον σύνδεσμο: http://www.sync.gr/active/ .-

** DjGiannis invited you to join the Facebook group "MARKOU OFICIAL FAN CLUB". To see more details and confirm this group invitation, follow the link below:http://www.facebook.com/n/?group.php&gid=111764283420&mid=1441b77G3dd6e022G9c07dbG6 Thanks,The Facebook Team

** Γειά σου stamos1- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - ο pentaedron σου έστειλε το παρακάτω μήνυμα στον πίνακα σου- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Την καλησπέρα κι απο εμάς Σταμάτη- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - Για να απαντήσεις στο μήνυμα του ακολούθα τον σύνδεσμο: http://www.sync.gr/pentaedron/

** Γεια σου ΣΤΑΜΑΤΙΟΣ,
Οι παρακάτω χρήστες(-ης) επισκέφτηκαν το προφίλ σας στο hi5. Κάντε κλικ σε αυτούς παρακάτω για να επισκεφθείτε το προφίλ τους και να τους προσθέσετε στους φίλους σας:
http://www.hi5.com/friend/displayWhosViewedMyProfile.do?userid=&loginid=&smid=20091022_17011_PiLX3yRAjb4utfxrfZjq2140525532&loginToken=-6726971590447693870&email=snstam@gmail.com


Ευχαριστούμε που γίνατε μέλος του hi5!Η ομάδα hi5
Εάν δεν επιθυμείτε να λαμβάνετε αυτά τα email, πατήστε τον παρακάτω σύνδεσμο http://www.hi5.com/friend/account/optOutOfDigest.do?smid=20091022_17011_PiLX3yRAjb4utfxrfZjq2140525532&loginToken=-6726971590447693870&email=snstam@gmail.com
Το hi5 σέβεται την ιδιωτικότητά σας. Εάν έχετε ανησυχίες για την ιδιωτικότητά σας, παρακαλούμε επισκεφθείτε τη σελίδα περί ιδιωτικότητας του δικτυακού μας τόπου. Εάν ξεχάσετε τον κωδικό πρόσβασής σας, μπορείτε να τον επαναφέρετε κάνοντας κλικ εδώ.

Προς:
Stamoskal
Θέμα:
paidika chronia
Ημερομηνία:
22 Οκτ 10:14 πμ
Stamati giasou echoun perasi 53 chronia kai den sas echoume idi echo perasei apo to choriosou pou egine poly oreo alla den gnorizo kanenan pia mono ton galina eicha idi prin merika chronia ida thn oikogeniasou kai bravo sou o Ilias ti kanei einai kala esena sevriskoume sta Arfara i sto Meligala. den xero an katalaves pios eimai. Ego eimai o Christos pou emena stou G.Kotaridi

** ΤΗΣ ΚΑΤΑΣΚΟΠΙΑΣ ΤΟ ΚΑΓΚΕΛΟ (ΠΟΥ ΜΑΣ ΚΡΥΒΟΥΝ) ΚΑΙ ΠΙΤΑ ΤΟ ....ΣΟΥΒΛΑΚΙ‏ :
Κατάσκοπος εναντίον κατασκόπου, Ισραήλ εναντίον Αμερικής
Η σκοτεινή πλευρά της "ειδικής συμμαχίας"
Απο τον Justin Raimondo του AntiWar.com
Μια σιωπηλή μάχη μαίνεται κάτω από τη μύτη μας, μια άγρια υπόγεια πάλη, που διαβρώνει τις σχέσεις των ΗΠΑ με έναν από τους στενότερους συμμάχους των. Παρ' όλο το αξιοσημείωτο (αυτής της σιωπηλής μάχης), τα μέσα μαζικής ενημέρωσης δημοσιεύουν αυτές τις αποκαλύψεις, κι αυτές - εν συντομία, όπως κάποιος βλέπει ένα τεράστιο πτερύγιο (καρχαρία) να προεξέχει λίγα λεπτά πάνω από την επιφάνεια της θάλασσας......................... ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΑΡΤΗΣΗ.
ΦΤΑΙΣ ΕΣΥ........
Το Πραγματικό Σχέδιο της Άγκυρας στη Θράκη - Ετοιμάζουν το "Πομακικό Κίνημα"
ΟΙ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ ΣΤΟ ΣΚΟΠΙΑΝΟ ΠΡΟΒΛΗΜΑ (2009) >>> Γράφει η Αδαμαντία-Ανδρονίκη Σπαθάτου
ΤΙ ΝΑ 'ΚΑΝΕ??? ΝΑ ΠΕΘΑΙΝΕ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΣ ΣΤΟ ΤΙΜΟΝΙ??? >>> Οδηγός λεωφορείου σταματάει στην άκρη, τα παρατάει όλα και τρέχει για σουβλάκια! Ζήτω ο Ο.Α.Σ.Θ!ΕΝΑ ΧΑΣΤΟΥΚΙ ΓΙΑ ΤΟΝ ΧΑΣΑΠΗ ΜΠΛΑΙΡ >>> Ο Tony Blair είχε «άγιο» κατά την επίσκεψή του στη Χεβρώνα της Δυτικής Όχθης… (Σίβυλλα)
-- ΜΕ ΕΚΤΙΜΗΣΗΜΠΑΡΜΠΑΝΙΚΟΣ ΑΡΒΑΝΙΤΗΣ


Κλέβοντας τα ανθρώπινα όργανα από ....
~* You are subscribed to email updates from : To hamomilaki

*** Ιστοσελίδες :
http://snsarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_07.html , Τετάρτη, 7 Οκτώβριος 2009 Από το Κ.Υ.Μελιγαλά Μεσσηνίας*
ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΕΙΟΥ Κ.Υ. ΜΕΛΙΓΑΛΑ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ ~<Το παιδί είναι το λουλούδι που ομορφαίνει τη Ζωή! >

http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2009/10/blog-post_08.html , Πέμπτη, 8 Οκτώβριος 2009 Aπ΄ το Χαμομηλάκι *
ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ... ¨" ΤΟ ΧΑΜΟΜΗΛΑΚΙ "΄



http://snsarfara.blogspot.com/2009/04/blog-post_26.html , Κυριακή, 26 Απρίλιος 2009 ΔΙΑΒΑΖΟΝΤΑΣ ΜΑΘΑΙΝΩ Σοφά Λόγια ~~~

http://arfara-messinias-stamos.blogspot.com/2009/10/blog-post.html , Παρασκευή, 9 Οκτώβριος 2009
Διαλέγοντας για μας όμορφα τραγούδια **
ΔΙΑΛΕΓΟΝΤΑΣ ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ... ΓΙΑ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ :

** http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2009/10/blog-post_10.html , Σάββατο, 10 Οκτώβριος 2009
Ανέκδοτα και άλλα * ΑΝΕΚΔΟΤΑ & ΣΟΦΑ ΛΟΓΙΑ ΣΟΦΩΝ ΑΝΘΡΩΠΩΝ & ΠΑΡΟΙΜΙΕΣ για όλους μας

** http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2009/10/blog-post_08.html , Πέμπτη, 8 Οκτώβριος 2009 & 9/10/2009 .
Aπ΄ το Χαμομηλάκι * ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ... ¨" ΤΟ ΧΑΜΟΜΗΛΑΚΙ "
~* http://vlasiosarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_13.html , Τρίτη, 13 Οκτώβριος 2009…Από τη ζωή των τσοπάνιδων * Από τη ζωή των τσοπάνιδων και των τσελιγκάδων .-
~* http://vlasiosarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_540.html ,, Τρίτη, 13 Οκτώβριος 2009 Το παιδί στον Παιδικό Σταθμό* ΤΟ ΠΑΙΔΙ ΜΑΣ ΣΤΟΝ ΠΑΙΔΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ
~* http://vlasiosarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_06.html , Τρίτη, 6 Οκτώβριος 2009 Για τις Γυναίκες , και το Χαμομηλάκι * ΓΙΑ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ ...ΜΕ ...ΣΙΛΟΥΕΤΑ
~* http://vlasiosarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_05.html , Δευτέρα, 5 Οκτώβριος 2009 Σελίδες από το Χαμομηλάκι * Αδιαφορία πολλών Ρίχτερ και δολοφονική αμέλεια σε Sumatra και Samoa .-
~* http://vlasiosarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_04.html , Κυριακή, 4 Οκτώβριος 2009 ΑΠΟ ΤΙΣ ΣΕΛΙΔΕΣ ΤΟ ΧΑΜΟΜΗΛΑΚΙ * Από τις σελίδες Χαμομηλάκι
~* http://vlasiosarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_03.html , Σάββατο, 3 Οκτώβριος 2009 Άλλες Απόψεις*
ΑΛΛΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ ….ΑΛΛΕΣ ΘΕΣΕΙΣ …. ΑΛΛΕΣ ΓΡΑΦΕΣ

~* http://vlasiosarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_14.html , .... Τετάρτη, 14 Οκτώβριος 2009 Τα σκάφη και η σκάφη * Το είδα , το διάβασα , μου άρεσε ,και το γράφω ¨! : ΤΑ ΣΚΑΦΗ ΚΑΙ Η ΣΚΑΦΗ .-& Ο μούστος και Το τσίπουρο.-

** http://snsarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_16.html , Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2009
Τα Νέα μας από την Μεσσηνία *
** http://snsarfara.blogspot.com/2009/10/blog-post_15.html , Πέμπτη, 15 Οκτωβρίου 2009
Νέα γρίπη , Όχι στο πανικό **

** http://arfara-messinia-stamos.blogspot.com/2009/10/blog-post.html , Παρασκευή, 16 Οκτωβρίου 2009
ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΜΑΣ ΓΝΩΣΤΟΙ Ή ΑΓΝΩΣΤΟΙ ΦΙΛΟΙ ... ΠΟΥ ΕΡΧΟΝΤΑΙ ΣΤΑ SITE ΚΑΙ FACEBOOK .-
http://vlasisarfarablogspotcom.blogspot.com/2009/10/blog-post_12.html , Δευτέρα, 12 Οκτωβρίου 2009
ΑΜΠΕΛΙΩΝΑΣ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ * ~* ΜΙΑ ΚΡΥΦΗ ΓΟΗΤΕΙΑ ΤΟΥ ΜΟΡΙΑ ... ΑΜΠΕΛΙΩΝΑ Ν. ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ

** http://snsarfara-stamos-dynami.blogspot.com/2009/10/blog-post_17.html , Σάββατο, 17 Οκτωβρίου 2009 Ταξιδεύοντας στα παλιά *
ΕΝΑ ΤΑΞΙΔΙ ΣΤΑ ΠΑΛΙΑ .....Ξαναβλέποντας το παρελθόν !!!

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου